Choć oficjalnie do żadnej ze znanych mi definicji Youngtimera jeszcze nie należy, bez wątpienia jest jedną z najbardziej rozpoznawanych ikon motoryzacji i bywalec bodajże wszystkich rajdów na całym świecie. Oto Odrapek naszego ziomka Marcina, czyli kultowe Subaru Impreza z lat dziewięćdziesiątych.
„Odrapek” kupiony był jako gotowy projekt po wielu przejściach. Życie zaczynał jako szwajcarski GT. Aktualnie i nieustająco trwa proces doprowadzania go do stanu maksymalnie zgodnego ze specyfikacją z japońskim STi z 99 roku.
Przezwisko pojawiło się ze względu na stan blacharski nadwozia, które to jak to w każdej Imprezie czy ogólnie Japończyku z lat 90 było „rude”. Kolor to czarna perła z palety Hondy. Ogólnie wrażenia estetycznie nie były zbyt ciekawe… Ale mechanicznie było i jest super. Poprzedni właściciel(e) włożyli w to dużo czasu i $$$. Usunięto najsłabsze fabryczne elementy mechaniczne i zastąpiono jest markowymi częściami. Ale jako wisienka na torcie – nie tylko części są zmienione – układ napędowy pochodzi z japońskiego STI type-RA (typ RA – baza do budowy rajdówek) i silnik pochodzi z europejskiego STI z 2003 roku. Do kompletu aktualnie już tylko brakuje wymiany tylnego układu hamulcowego na 2-tłoczkowy z tarczami 290mm. Jako że samochód jest weekendowo-torowy, jest założona kevlarowa płyta pod silnik i skrzynie biegów oraz kevlarowe zaślepki halogenów.
SPEC:
Silnik – EUDM STi 2003 seria 265km / program w GT4.com.pl – 317km / 383Nm
Skrzynia STI 1999 – 5MT (przełożenie główne 4,444 – najkrótsze seryjne) z regulowanym centralnym mechanizmem różnicowym DCCD (od 30% przód i 70% tył do 50/50) sterowana przez DCCDPro Manual
Z tyłu jest szpera płytkowa i R180
Spoiler tylni (parapet J) STI v5 style (jeszcze nie ori)
Silikonowe przewody układu dolotowego i chłodzenia SAMCO
Zawieszenie – Kayaba AGX (regulowane przód i tył)
Rozpórki górne przód i tył – Whiteline
Grubsze stabilizatory przód i tył – Whiteline
Elementy zawieszenia wymienione na poliuretany Whiteline oraz Powerflex
Anty-Lift Kit Whiteline
Poduszka skrzyni biegów STi
Sprzęgło wzmacniane/spiekowe ACT
Układ wydechowy kompletny 3” przelotowy Fujitsubo Giken Legalis SuperR
Flokowana deska
Dodatkowe zegary OMORI – doładowanie, temepratura oleju, EGT
Pasy kierowcy – 3” 6-punktowe Sablet
Fotel kierowcy – Mirco XL